HTML

Akciós Nyaralások

Imádok utazni, fényképezni, sok-sok embert megismerni. Utazási élményeimet szeretném Veletek megosztani.

Friss topikok

Linkblog

2016.11.28. 18:52 Bonvoyage

Jár-e kártalanítás a Lufthansa utasainak?

Jár-e kártalanítás a Lufthansa utasainak?

Több Budapestről induló illetve Budapestre érkező Lufthansa repülőgép-járatot töröltek a napokban, éppen ezért a Budapesti Békéltető Testület a légi fuvarozónál felmerülő sztrájk miatt szeretné tájékoztatni a fogyasztókat azon jogokról és igényekről, melyekkel a légi fuvarozóval szemben élhetnek.

 

Milyen lehetőségei vannak a fogyasztónak rendkívüli körülmények fennállása esetén? Mit mond a jogszabály?

A visszautasított beszállás és légi járatok törlése vagy hosszú késése esetén az utasoknak nyújtandó kártalanítás és segítség közös szabályainak megállapításáról szóló Európai Parlament és a Tanács 261/2004/EK rendelete állapítja meg a fogyasztókra vonatkozó segítségnyújtást, kártalanítást illetve azok mértékét. Ezen rendelet csak akkor alkalmazható, ha az Európai Unió valamely országából indul a repülőgép illetve ha Európai Unió valamelyik országába érkezik az Unió határain kívül. Kártalanítási igénnyel a légitársasággal szemben tud fellépni a fogyasztó akkor is, ha utazási iroda által szervezett úton venne részt.

Ha a fogyasztók járatát a légiforgalmi irányítók sztrájkja miatt törlik, a légi társaságnak kötelessége megfelelő segítséget nyújtania azalatt, amíg a fogyasztó várni kényszerül arra, hogy más módon tovább utazhasson.

 

A fogyasztók segítségnyújtás körében jogosultak arra, hogy a légitársaság:

• 7 napon belül visszatérítse a jegy árát, vagy

• más módon a lehető leghamarabb eljuttassa úti céljába, vagy

• egy későbbi, a fogyasztó által kiválasztott időpontra átfoglalja a jegyet, vagy

• gondoskodjon a repülőterek közötti utaztatásáról, ha a járat más repülőtérről indul, vagy más repülőtérre érkezik, mint ahogy az a jegyen szerepel.

A vonatkozó EK-rendelet alapján a járat törlésére vonatkozó tájékoztatás esetén, az utasok részére magyarázatot kell adni a lehetséges alternatív közlekedési módokról.

 

A fogyasztóknak, az utasoknak díjmentesen a következőket kell még felajánlani:

1. a várakozási idővel ésszerű arányban étkezést és frissítőket;

2. szállodai elhelyezést az alábbi esetekben:

- ha egy vagy több éjszakás ott tartózkodás szükséges vagy

- ha az utazónak a szándékaihoz képest tovább kell ott tartózkodnia;

3. szállítást a repülőtér és a szálláshely (hotel vagy egyéb) között.

Ezenkívül még díjmentesen legalább két telefonhívást, telex vagy faxüzenet, vagy e-mail küldését kell felajánlani.

Az üzemeltető légi fuvarozó csak akkor nem köteles kártalanítást is fizetni, ha bizonyítani tudja, hogy a járat törlését olyan rendkívüli körülmények okozták, amelyeket minden ésszerű intézkedés ellenére sem lehetett volna elkerülni. A bizonyítási teher azokkal a kérdésekkel kapcsolatban, hogy az utast tájékoztatták-e, és ha igen, mikor tájékoztatták a járat törléséről, az üzemeltető légi fuvarozóra hárul.

 

Nem jár kártalanítás tehát abban az esetben, ha:

1. a törlést/késést olyan rendkívüli körülmények okozták, amelyeket minden ésszerű intézkedés ellenére sem lehetett volna elkerülni (ilyen többek között a politikai instabilitás, az érintett légi járat működésével össze nem egyeztethető meteorológiai feltételek, biztonsági kockázatok, váratlan repülésbiztonsági hiányosságok és az olyan sztrájkok, amelyek a légi fuvarozó működését befolyásolják), vagy

2. a légitársaság legalább két héttel a járat menetrend szerinti indulása előtt tájékoztatta az utast a járat törléséről, vagy

3. a légitársaság legkorábban két héttel és legkésőbb hét nappal a járat menetrend szerinti indulása előtt tájékoztatta az utast a járattörlésről és átfoglalást ajánlottak fel számukra, lehetővé téve, hogy legfeljebb két órával a menetrend szerinti indulás időpontja előtt induljanak, és végső célállomásukat a menetrend szerinti érkezési időponthoz képest legfeljebb négy órás késéssel érjék el, vagy

4. az indulás menetrend szerinti időpontja előtti hét napon belül tájékoztatták az utasokat a járat törléséről és átfoglalást ajánlottak fel számukra, lehetővé téve, hogy legfeljebb egy órával, és végső célállomásukat a menetrend szerinti érkezési időponthoz képest legfeljebb két órás késéssel érjék el.

Amennyiben jár a kártalanítás, úgy annak összege a megváltott repülőjegy távolsági viszonylatától függ. Ennek mértéke 250 EUR minden 1500 kilométeres vagy rövidebb repülőútra és 400 EUR minden 1500 kilométernél hosszabb Közösségen belüli repülőútra és minden egyéb, 1500 és 3500 kilométer közötti repülőútra, valamint 600 EUR 3500 km feletti Közösségen belüli útra.

 

Mire figyeljenek a fogyasztók?

1. Ha a járattörléssel kapcsolatosan az uniós jogaik sérültek a légi fuvarozónál haladéktalanul jelentsék be a panaszukat illetve a kártalanítási igényüket!  Az utazásszervező esetleg közvetítő lehet a panaszok megoldásában, de a kártalanítási kötelezettsége nincsen ebben a körben.

2. A légitársaságnak két hónapon belül válaszolnia kell a panaszlevélre. Ha a fogyasztó nem kap választ, vagy nem elégedett a válasszal illetve pénzügyi jóvátételt is szeretne és online rendelte meg a jegyét, akkor nyújtson be panaszt a Budapesti Békéltető Testülethez, az online vitarendezési platformon keresztül!

 

Forrás: http://turizmus.com/fokusz/jar-e-kartalanitas-a-lufthansa-utasainak-1140359?utm_source=http%3A%2F%2Fturizmus.com%2F&utm_medium=email&utm_campaign=Ism%C3%A9t+b%C3%ADrs%C3%A1golt+a+versenyhivatal+%C7%80+Barcelon%C3%A1nak+is+meggy%C5%B1lt+a+baja+az+Airbnb-vel&utm_source=http%3A%2F%2Fturizmus.com%2F&utm_medium=email&utm_campaign=Ism%C3%A9t+b%C3%ADrs%C3%A1golt+a+versenyhivatal+%C7%80+Barcelon%C3%A1nak+is+meggy%C5%B1lt+a+baja+az+Airbnb-vel&utm_source=Turizmus+Panor%C3%A1ma+Bulletin&utm_campaign=aec8042d5c-EMAIL_CAMPAIGN_2016_11_27&utm_medium=email&utm_term=0_8b0643d5d5-aec8042d5c-157819493

Szólj hozzá!

Címkék: repülés repülőjegy repülőjárat


A bejegyzés trackback címe:

https://akciosnyaralasok.blog.hu/api/trackback/id/tr6712006992

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása