HTML

Akciós Nyaralások

Imádok utazni, fényképezni, sok-sok embert megismerni. Utazási élményeimet szeretném Veletek megosztani.

Friss topikok

Linkblog

2016.12.01. 13:39 Bonvoyage

DUBAI

Dubaj a világ első számú családi úti célja akar lenni – videó

Az eddig luxus úti célként elkönyvelt Dubaj most a családokat célozta meg, új témaparkjaiban dinóvölgy, Legoland és a hollywoodi mesék kedvenc karakterei várják a gyerekeket. A szülőket pedig minden más, amit valaha ki akartak próbálni – derült ki a közel-keleti város budapesti bemutatóján.

Szerző: Fucskó Hajnalka | Forrás: turizmus.com | 2016. november 30. szerda 15:12


Ez év júniusa óta a prágai székhelyű Travel Advance látja el régiónkban (Lengyelország, Csehország, Magyarország és Románia) Dubaj turisztikai képviseletét, az iroda november 30-án tartotta első hivatalos bemutatkozását a magyar utazási szakmának a Budapest Marriott Hotelben.

Zajos Klára, a Magyarországért felelős country manager prezentációja felért egyfajta gyorstalpalóval, a rohamosan fejlődő város múltjáról, jelenéről és jövőjéről egyaránt szót ejtett.

 

Megtudhattuk, hogy az első felhőkarcolót, a Dubai World Trade Centert 1978-ban emelték a sivatagban, 1985-ban indult el az Emirates légitársaság, majd sorban nőttek ki a földből az újabb és újabb építészeti csodák (Burj Al Arab, Dubai Mall, Burj Khalifa, Pálma-sziget stb.) és a szállodák végeláthatatlan sora. Tavaly már 677 szálloda működött a városban, átlagosan 86 százalékos foglaltsággal, amivel megelőzik Szingapúrt és Párizst is.

A turizmus fejlődése olyan ütemű, hogy mára az emirátus bevételeinek 30 százalékát adja. 1993-ban még csak egymillió vendéget fogadtak, 2010-ben már 10 milliót, amit 2020-ra, amikor Dubaj rendezi a világkiállítást, szeretnének megduplázni. Jelenleg, 2016 első félévében 7,2 millió vendégnél tartanak. A fő küldő országok India, Szaúd-Arábia, Nagy-Britannia, Omán és az USA.

 

Fontosak a magyar turisták is

A szakmai találkozó egyik legmeglepőbb információja volt, hogy a turizmussal foglalkozó hivatalos szervezet, a Dubai Tourism and Commerce Marketing (DTCM) Magyarországot is azon kilenc küldőpiac közé sorolja, amelyben potenciális növekedést lát. Erre alapot adhatnak a számok is: 2016 első negyedévében 9842 magyar utazott Dubajba, 34 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Régiónk négy országa egyébként együtt 57 ezer vendéget küldött az első negyedévben a közel-keleti városba. Európa pedig 21 százalékos részesedéssel – az Öböl-menti országok után – a második legnagyobb küldő terület.

A DTCM víziója, hogy a város több szegmensben is a világ leglátogatottabb úti célja legyen, így az üzleti és a luxus utazások mellett most a családi utazások piacán is erre törekszik, miközben a legtöbb visszatérő vendéggel büszkélkedő desztináció címére is pályázik. E célok elérése érdekében már-már felfoghatatlan mértékű fejlesztéseket valósítanak meg, hogy az új attrakciókért évről évre megérje ide visszatérni.

Zajos Klára Dubaj számtalan témaparkja közül az Aquaventure és a Wild Wadi vízi vidámparkokra hívta fel az utazási irodások figyelmét, ahova a belépő mintegy 20 ezer forintnak megfelelő összeg. Idén októberben pedig két új témapark gyarapította a sort.

A világ legnagyobb fedett élményparkja, az IMG Worlds of Adventure területén a dinók elveszett völgyében megelevenedik a Jurassic Park, valamint az ismert gyerekcsatorna, a Cartoon Network világa, az extrém élményekre vágyókat pedig lélegzetelállító hullámvasutak várják, köztük a legextrémebb szabadtéri. A képre kattintva kiderül, mit éreztek azok, akik fel mertek rá ülni.

 

A Dubai Parks and Resorts ennél is elképesztőbb élményeket ígér a családoknak. Itt három témapark és egy vízi park épül, közülük már megnyílt a Legoland, amelynek 15 ezer modelljét 60 millió Lego-darabkából állították össze. A filmrajongók figyelmébe ajánljuk a készülő Motiongate-et, ahol az amerikai és indiai filmgyártás, Hollywood és Bollywood kedvenc karaktereivel találkozhatnak. Az alábbi filmből azt is megtudhatják, hogy kikkel.

 

Az egyedi témaparkok mellett persze számtalan más élmény is várja az ide utazókat – hallhattuk a rendezvényen. A számok nyelvénél maradva, több mint 95 bevásárlóközpont, köztük a világ legnagyobbja; több mint 6000 étterem és kávézó, amelyekben 200 nemzet konyháján tehetünk gasztronómiai utazást; fürdésre egész évben alkalmas tenger, sivatagi kalandok. Nem véletlenül hangzik Dubaj turisztikai szlogenje magyarul így: „Fedezz fel mindent, amit csak lehet”.

Szólj hozzá!

Címkék: Dubai akciosnyaralasok.hu


A bejegyzés trackback címe:

https://akciosnyaralasok.blog.hu/api/trackback/id/tr1812014580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása